Żelechlinek: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żelechlinek, na których zamieszkują mieszkańcy
Numer ogłoszenia: 186556 - 2013; data zamieszczenia: 13.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żelechlinek , Plac Tysiąclecia 1, 97-226 Żelechlinek, woj. łódzkie, tel. 44 7122712, faks 44 7122770.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zelechlinek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żelechlinek, na których zamieszkują mieszkańcy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żelechlinek, na których zamieszkują mieszkańcy. Zakres zadania obejmuje: 1. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żelechlinek, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, zgodnie z zapisami: ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Tj. Dz. U. z 2012 poz. 391 z późn. zm.), Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXVI/481/12 z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechlinek, przyjętego Uchwałą Nr XXXI/166/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. Uchwały Nr XXXI/164/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2) Odpady, będą odbierane ze wszystkich miejscowości Gminy Żelechlinek: Brenik, Budki Łochowskie, Bukowiec, Chociszew, Czechowice, Czerwonka, Dzielnica, Feliksów, Gawerków, Gutkowice, Gutkowice Nowiny, Ignatów, Janów, Józefin, Julianów, Karolinów, Kopiec, Lesisko, Lucjanów, Łochów, Łochów Nowy, Modrzewek, Naropna, Nowe Byliny, Nowiny, Petrynów, Radwanka, Sabinów, Sokołówka, Stanisławów, Staropole, Świniokierz Dworski, Świniokierz Włościański, Teklin, Władysławów, Wola Naropińska, Wolica, Żelechlin, Żelechlinek - Materiał pomocniczy usytuowania nieruchomości na terenie gminy zawiera Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Żelechlinek dostępny na stronie internetowej Urzędu Gminy Żelechlinek. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz gromadzonych w sposób selektywny tj: odpady z papieru, tektury, tekstyliów i odzieży, odpady z tworzyw sztucznych i metali, odpady ze szkła oraz odpady ulegające biodegradacji w rozumieniu ustawy o odpadach, a także odpady zielone. Wykonawca odbiera również odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki pochodzące z gospodarstw domowych, zużyte baterie oraz zużyte opony. 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości zamieszkałych w pojemnikach 120 - 240 litrowych i workach foliowych LDPE o pojemności 120 l, przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny, według poniższych zasad: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) gromadzone będą w pojemnikach 120 lub 240 litrowych. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu w terminach podanych, w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. Pojemniki na czas trwania umowy zapewnia Wykonawca: pojemniki na odpady zmieszane (załącznik nr 2 do SIWZ) : o poj. 120 l - 683 szt., o poj. 240 l lub 2 x 120 l - 262 szt. selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 10, 20 01 39 i 20 01 40 ) będą odbierane w systemie workowym. Wykonawca będzie odbierał bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości zamieszkałych worki zawierające następujące frakcje odpadów: worek żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych i metali, worek niebieski - na odpady z papieru, tektury, tekstyliów i odzieży, worek zielony - na odpady ze szkła. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu, dla każdego rodzaju (koloru worka) odpadów komunalnych, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. Worki zapewnia Wykonawca: worki o poj. 120 l w kolorze żółtym (na tworzywa sztuczne i metale) - 916 szt. x 24m-cy = 21 984,00 szt., worki o poj. 120 l w kolorze zielonym (szkło) - 916 szt. x 24m-cy = 21 984,00 szt., worki o poj. 120 l w kolorze niebieskim (papier, tektura, tekstylia i odzież) - 916 szt. x 24m-cy = 21 984,00 szt, odpady ulegające biodegradacji (kod 20 02 01, 20 01 08). Odpady ulegające biodegradacji, które nie zostaną poddane przez mieszkańców procesowi kompostowania będą odbierane przez Wykonawcę w specjalnie przystosowanych do tego celu workach o kolorze brązowym. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz w miesiącu, w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. Worki zapewnia Wykonawca: worki o poj. 120 l w kolorze brązowym (odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji) - 71 szt. x 14 m-cy = 994 szt., odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (kod 20 03 07, 16 01 03, 20 01 35). Odbiór w/w odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) usytuowanego na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żelechlinku przy ul. Wojska Polskiego 14, 97-226 Żelechlinek. PSZOK przyjmował będzie odpady od mieszkańców dwa razy w tygodniu: we wtorki i w piątki w godzinach 8.00 - 10.00 Częstotliwość załadunku i wywozu - dwa razy w roku (wiosna, jesień), w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. Zbiórka polegać będzie na załadunku, transporcie i zagospodarowaniu odpadów, o których mowa w powyższym punkcie. odpady budowlane. Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. odpady niebezpieczne (kody 18 01 09 oraz 16 06 04) typu: przeterminowane leki będą odbierane z następujących punktów: Apteka Św. Antoniego ul. Jana Susika 5, 97-226 Żelechlinek; Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żelechlinku, ul. Jana Susika 4, 97-226 Żelechlinek. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz na kwartał, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. zużyte baterie odbierane będą z następujących punktów: Zespół Szkół w Żelechlinku, ul. Witosa 1A, 97-226 Żelechlinek; Urząd Gminy w Żelechlinku, ul. Plac Tysiąclecia 1, 97-226 Żelechlinek. Częstotliwość załadunku i wywozu - 1 raz na kwartał, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym do wiadomości mieszkańców harmonogramie. 2. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJACE ZAMÓWIENIE: Powierzchnia Gminy Żelechlinek wynosi ok. 9 200 ha. Liczba mieszkańców Gminy Żelechlinek wynosi: 3172 Liczba gospodarstw domowych wynosi 945 Liczba nieruchomości o utrudnionym dojeździe do posesji wynosi: 49 W trakcie trwania zamówienia przewiduje się zmianę liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o około +/- 6%. Kilometraż dróg wynosi w przybliżeniu ogółem 90 km (plan uwarunkowania rozwoju komunikacji - załącznik nr 3). Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia jako czynność pomocniczą przy przygotowywaniu oferty. Zamawiający nie pokrywa kosztów z tym związanych. 3. OBWIĄZKI WYKONAWCY: Obowiązki Wykonawcy w zakresie zapewnienia pojemników i worków: a) na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników i worków na odpady komunalne o pojemności i właściwościach określonych w: Uchwale Nr XXXI/164/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uchwale Nr XXXI/166/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechlinek. b) przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, o odpowiednim standardzie technicznym i sanitarnym. c) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w worki foliowe LDPE o pojemności 120 l, oznaczone odpowiednimi kolorami, w stosunku do każdego rodzaju odpadów zbieranych selektywnie. Wprowadza się cztery rodzaje worków o następujących kolorach: żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych i metali, niebieski - na odpady z papieru, tektury, tekstyliów i odzieży, zielony - na odpady szklane oraz brązowy - do gromadzenia odpadów zielonych. Dodatkowo wszystkie worki zostaną oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, wykazem odpadów, których nie należy wrzucać oraz nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Treść zostanie uzgodniona z Zamawiającym na 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. zestawienie miejscowości z wykazem ilości gospodarstw domowych, liczbą mieszkańców oraz liczbą pojemników 120 - 240 litrowych stanowi załącznik Nr 2 do SIWZ. Ostateczny wykaz (liczbę) nieruchomości, do których należy dostarczyć worki i pojemniki zostanie dostarczony Wykonawcy przez Zamawiającego do dnia 03.06.2013r. f) pojemniki i pierwsze worki Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2013 r. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z Uchwałą Nr XXXI/164/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii w odpowiednie pojemniki. za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych: Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawnych, a w szczególności: Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Tj. Dz. U. z 2013 poz. 21), Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz.676), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. , poz. 630), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 ze zm.), Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.), Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 1133, poz. 759), Uchwały nr XXXI/166/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Żelechlinek, Uchwałą Nr XXXI/164/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; Wykonawca jest obowiązany do: przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach oraz do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012, dla regionu III lub do instalacji zastępczej w przypadku braku na terenie danego Regionu instalacji regionalnej lub w sytuacji gdyby RIPOK nie miał możliwości przyjęcia odpadów; odbiór i wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Żelechlinek Wykonawca będzie realizował z częstotliwością, o której mowa w Uchwale Nr XXXI/164/2013 Rady Gminy Żelechlinek z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. oraz zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów komunalnych; Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy; system odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej; odbiór odpadów komunalnych z pojemników i worków wystawionych przez właściciela nieruchomości zamieszkałej będzie realizowany sprzed posesji, w miejscu zapewniającym swobodny dojazd specjalistycznym pojazdem; odpady zgromadzone obok pojemników i worków bądź umieszczone w pojemnikach i workach innych niż dostarczone przez Wykonawcę, nie będą podlegały odbiorowi; Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy obowiązku segregowania odpadów komunalnych; odpady posegregowane niezgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, Wykonawca traktuje jako odpady zmieszane, które podlegają odbiorowi w dniu zbiórki odpadów zmieszanych; w sytuacji, o której mowa w powyższym punkcie Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości zamieszkałej o otrzymaniu ostrzeżenia za nieprzestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 3) Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu do 12.07.2013 r. raportu o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2013 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Dokument, o którym mowa powinien także zawierać dokładny termin przekazania pojemników łącznie z pokwitowaniem ich odbioru przez właściciela nieruchomości zamieszkałej; Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i przedstawić (w formie papierowej i elektronicznej) Zamawiającemu do akceptacji do dnia 14.06.2013 r. harmonogram wywozu odpadów komunalnych, który stanowić będzie załącznik do umowy. Gotowy harmonogram Zamawiający opublikuje na stronie internetowej www.zelechlinek.pl oraz w formie wydruków przekaże listownie mieszkańcom; Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania w formie papierowej Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających: informacje o odebranych z poszczególnych nieruchomości: ilości odpadów zmieszanych, ilości odpadów szkła, ilości odpadów papieru, tektury, tekstyliów i odzieży, ilości odpadów z tworzyw sztucznych i metali, informacje o odebranych z PSZOK i budynków użyteczności publicznej, które są wyznaczone do gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów (zgodnie z postanowieniami SIWZ): ilości odpadów wielkogabarytowych[Mg], ilości odebranych odpadów niebezpiecznych, wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne, informację o sposobach zagospodarowania ww. odpadów wraz z załączonymi dowodami ich przyjęcia przez instalacje, kopie kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. W karcie przekazania odpadów powinna się znaleźć adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu Gminy Żelechlinek. Ilość odpadów przekazanych do instalacji powinna odpowiadać ilości odebranych odpadów. Raporty muszą być przekazane w formie pisemnej i elektronicznej - uzgodnionej z Zamawiającym w terminie do 15 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczą. d) Wykonawca sporządza sprawozdanie, o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdanie sporządzone według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 poz. 630), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. e) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechlinek gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żelechlinek, wiarygodne dowody potwierdzające zdarzenie, o którym mowa w niniejszym ustępie np. zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości, pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości. dane pracowników wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z ww. Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane. datę odbioru odpadów, o których mowa niniejszym punkcie. 4) Pozostałe obowiązki Wykonawcy: a) Wykonawca powinien przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu umowy na przyjmowanie odpadów komunalnych zawarte z instalacjami przetwarzania odpadów komunalnych, o których mowa w projekcie umowy; b) Wykonawca zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego o sytuacji kiedy nieruchomości, na której mieszkają mieszkańcy nie są ujęte w bazie nieruchomości prowadzonej przez Zamawiającego; c) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania badań morfologicznych odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Żelechlinek. 5) Wymagania odnośnie bazy magazynowo - transportowej: Baza magazynowo - transportowa spełniająca wymagania, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 6) Standard Sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, zgodnie z rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9d ust 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tj. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz 122)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający NIE wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oZamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia oraz dokumentów potwierdzających, że wykonawca posiada zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21) w zakresie niezbędnym do realizacji zadania. Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku gdy wykonawca posiada zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów i na podstawie art. 32 ustawy o odpadach jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport; oraz Posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Żelechlinek, prowadzonego przez Wójta Gminy Żelechlinek, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 391 z późn. zm.),
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oZamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia oraz dokumentów potwierdzających, że wykonawca w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), usługi odbierania odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości, o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy (lub w krótszym okresie, np. 6 m-cy) co najmniej 600 Mg.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oZamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia oraz dokumentów potwierdzających, że wykonawca posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, posiada co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, posiada co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oZamawiający dokona oceny warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- oZamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia oraz dokumentów potwierdzających, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300 000,00 zł (trzysta tysięcy zł); posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z późn. zm. ) - z wykorzystaniem wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ; oświadczenie wraz z wykazem robót, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom - załącznik nr 11 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zelechlinek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Żelechlinku, ul. Plac Tysiaclecia 1, 97-226 Żelechlinek..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Żelechlinku, ul. Plac Tysiąclecia 1, 97-226 Żelechlinek, pokój nr 2..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie